FANDOM

Sonsuza dek korkularından saklanamazsın.
~ Dust'un sonunda Bete'nin cümlesi

Bete Noire yada Betty ismi ile bilinen kötü karakter Sezon 2'nin baş kötüsüdür ve KORKU ismiyle bilinen pembe renkli bir ruhu vardır. Betty insanlar ile canavarların barış içinde asla yaşamamasını sağlamak için yaratılmıştır. Görevini tamamlamak için güç arar, ve normal insan duygularından yoksundur.

Courtney (Project SNT) tarafından seslendirildi.

GörünüŞ Edit

Bete fiziksel olarak pembe-uçları olan ortası uzun, kahverengi saçlı sevimli bir on-on iki yaşındaki bir kız olarak görünür. Rhabdophobia büyüsünü kullanabilmek için ne kadar yakınsa saçları o kadar pembe olur. Rhabdophobia onun için kullanılabilir olduğunda, saçları kahverengi iz bırakmadan tamamen pembe olur. 

Nefret Edit

NEFRET onu kontrol ettiğinde daha parlak hale gelen pembe irislere sahiptir.

Ve göz bebeği, ne kadar Nefret kuullanıldığına bağlı olarak koyulaşır ve NEFRET onu devralırsa ağzı çarpıklaşır ve tamamen siyahlaşır.

Birleşmiş Edit

Ruhu birleştiğinde, göz bebeği koyu pembe tonuna bürünür ve ağzı Akumu'nunkine benzer şekilde daha çarpık olur. Vücudu boş bir maddeyle değil, pembe ve büyülü bir maddeyle dolu olur.

Önceki HayatıEdit

... hayal edilebilecek en güçlü ve yıkıcı olanı yaratmak için kendi ruhunu feda etti. Tek amacı, insanların ve canavarların asla barış içinde yaşamamalarını sağlamak.

Yüzlerce yıl önce, Amber adlı bir Kibarlık ve bir Bütünlülük özellikleri taşıyan bir ruhu olan masum bir kız yaşıyordu. Ablası Agate Lightvale ve abisi Copper Lightvale ile mutluydu.

Ancak, bir gün Copper ve Agate'in bariyer hakkında tartışmasıyla her şey değişti. Copper canavarları yeraltından kurtarmak istedi; Agate ise bariyeri kırmamak ve barışı korumanın daha iyi olduğunu söyledi.

İkisi Amber onları izlerken büyük bir savaşa girmişti. Savaşın sonunda, Agate kaybetti, büyük aşağılanma hissetti. Sonuç olarak, ruh özelliğini kaybetti.

Agate gittiğinde, kararlılığı yenebilecek bir özellik arıyordu. Öte yandan, Copper, krallığa tek başına bakmak ve birçok sorumluluk almak zorundaydı.

Daha sonra, Agate krallığa geri döndüğünde, Copper ve Amber, uzun süredir ortada olmaması nedeniyle onu sıcak bir şekilde karşıladılar. Bir süre sonra, Agate iradesi dışında, kardeşine tekrar meydan okudu. Ancak bu sefer o kazanıyordu. Rekabet sırasında Amber kaçmaya çalıştı, ama kız kardeşi sihrini kullanarak kaçmasını engelledi ve onu öldürdü. Bu Copper'ın özelliğini kaybetmesine ve ruhunun gri bir ruha dönüşmesine neden oldu. Daha sonra Agate, mızrağıyla Copper'ı acımasızca öldürdü.

Kişilik Edit

Bu harikaydı!
~Bete Frisk'le konuşurken
Ruhun çok özel Asriel Almamın sakıncası var mı? Kumu aç da.
~Bete gerçek yüzünü Asriel'e gösterirken

Sürekli neşe ve enerjiyle dolu olan Bete, ilk bakışta acımasız bir şeyi asla yapamayacak biri gibi görünüyordu. Doğal halinde neşeli görünüyordu ve genellikle gülümsüyordu. Olumlu biri gibi bir tutum sergiledi ve gelecekte olacaklar hakkında hiçbir zaman endişelenmedi. Aslında, kendini hiçbir zaman umutsuz hissetmemişti. Ayrıca, arkadaşlarına büyük bir sıcakkanlılıkla davrandı ve Jessica ile Frisk'e çabuk alıştı.

Tatlı ve masum görünmesine rağmen, Bete'nin kişiliği, Dr Gaster'ın iki kardeşin hikayesini okuduktan sonra değişti ve şaşırtıcı bir şekilde, aynı zamanda Asriel ve Sans, AMD'nin şüpheli şeyler yaptığını gösteren bazı görüntüleri keşfetti. Gaster, Agate'in canavar ve insanların asla barış içinde yaşamamasını sağlayacak güçlü bir yaratık yaratmak için kendi ruhunu feda ettiğini öğrendi. Daha sonra, Bete, içindeki canavarı gizlemeye çalışmakla hiç zaman kaybetmek istemedi. Bete, acımasız, psikotik ve şiddetçi bir kişiliğe sahip olduğunu belirterek, diğerlerine (hem fiziksel hem de duygusal olarak) ciddi şekilde zarar verdiğinde hoşlandığını ortaya çıkardı. Onları öldürmeden önce rakiplerini incitmekten keyif alıyor gibi görünüyordu. Aslında, Bete onun yolunda birini öldürmeye çalışmasıyla bilinir. Ayrıca, başkalarına yalan söylemekten veya ihanet etmekten de çekinmez. Bete, Jessica, Undyne ve Asriel'i manipüle ettiği için çok manipülatif biri olduğu anlaşılıyor.

Savaşlara gelince, çoğu zaman kibirli olur, bu da düşmanlarını küçümsemesine neden olur. Çok iyi bir stratejist değil ve kaba kuvvete dayanıyor. Gaster'le olan mücadelesinde görüldüğü gibi, bir parça planlama ile düşmanını kolayca yenebilir.

Bete nekrofobiye sahip olabilir. Bir düşman güçlü bir darbeyle ona saldırmaya çalışırsa, yüzünde kesinlikle çok korkmuş bir ifade bulunur. Ayrıca ölümden korktuğu da bilinmektedir. Ne elde etmek istediğini de hesaplar ve bilir, ancak bir beyni olmadığı için bir dereceye kadar planlayamıyor gibi görünmektedir.  

"Bütün insanlar ve canavarlar, aynı hataları yapmakla mahkum edildi." Bu söz, Bete'nin yaptıklarını onurlu olarak gördüğünü kanıtlamaya yardımcı olur. Glitchtale kötü karakterlerinin çoğunluğu gibi, Bete, çoğunlukla, yaptığı şeyin doğru olduğunu düşünüyor. Bir yazıya ve Scared Of Me'ye göre, birlikte yaşayan canavarların ve insanların "patlamayı bekleyen bir saatli bomba gibi" olduğuna inanıyor. Bu nedenle, yaptıklarının “sadece süreci hızlandırdığını” düşünüyor. Aslında, Bete'nin birlikte yaşayan insanlar ve canavarlarla ilgili görüşleri Agate'inkiyle aynı. Ayrıca, herkesin geçmişini bilir, çünkü herhangi birini ve geçmişlerinin nasıl olduğunu anlayabilir. Yaptığı şeyi haklı çıkarmak için diğer karakterlerin hatalarını kullanır. Örnek olarak, Asriel (Flowey iken) yeraltındaki hemen hemen herkesi öldürdüğünde, bu davranışı iğrenç bulmuştu.  Ancak, Bete'nin kötü olması kendi suçu değildi. Bu onun uyanışını anlatan çizgi romanda gösterilmiştir. Burada, Agate Lightvale'e kötü şeylerini yapmasını emrettiğini hatırlayana kadar iyi bir insan gibiydi. Ve Akumu'yu çok umursuyor.

Örneğin, Do or Die'da Dr. Gaster ile olan savaşında yaralandığı zaman endişeli görünüyordu. Hem Kumu hem de Bete birbirlerine en iyi ve tek arkadaşları olarak değer veriyorlar. Ancak Cami, yaşaması için birbirlerine ihtiyaç duydukları için muhtemelen bir nevi içgüdü olduğunu söyledi. Biri ölürse, diğeri büyü eksikliği ve diğer yarısı olmadan ruh toplayamama nedeniyle yavaşça ölür.  NEFRET'in kontrolü altında iken, Bete, halihazırda olduğundan çok daha şiddetli ve çılgınca davranıyor. Bu durumda, bir savaşa girerse, acımasızca yüzündeki bükülmüş kara bir gülümsemeyle düşmanlarına saldırır. Ayrıca, Bete NEFRET'in planlarından korkuyor gibi görünüyor. Bu, nefretin kendisinden farklı planları olduğunu bildiği anlamına geliyor. NEFRET sadece hiçbir amacı olmadan kaos ve tahribata yol açmak istiyor.

Bilinen Yetenekler Edit

  • Akumu: Onunla birleşmeden önce, Do or Die'da görüldüğü üzere Bete Akumu'yu bir silah olarak kullanabiliyordu. Akumu'nun bir sürü silahın şekline bürünme yeteneği de vardı. Ayrıca Betty, Akumu'yu uzak mesafeli bir saldırı için de kullanabiliyor.
  • Canlanma/Hayat Yaratma: Do or Die'da, Bete, kendisine hizmet etmeleri için bir sürü Pembe Yaratık çağırdı. Bu yaşam formları, kendilerini başkaları gibi gösterip gizlenebilirler.
  • İlüzyon Manipulasyonu: Bete Noire herhangi birinin anılarına veya hafızalarına girebilir kişinin geçmişinde yaşanan her şeyi öğrenebilir ve onlara karşı kullanabilir. Örneğin bir rakibine karşı en sevdiği kişi olarak gözükebilir ve onu sersemletebilir.
  • Güç Alanı Yaratma: Game Over'da görüldüğü gibi kendisini yangınlardan korumak için bir güç alanı yarattı.

  • Ölümsüzlük: Bete'nin biyolojik olarak ölümsüz olduğu ve yaklaşık 300 yıldır sonsuz bir ömre, veya en azından oldukça uzun bir ömre sahip olduğu gösterilmiştir. Ek olarak, fiziksel hasarlara karşı dayanıklıdır; Şifa faktörüne ulaşmadan önce bile, Bete Undyne onu omzundan yaraladıktan sonra bile etkilenmedi.

  • Zihin Okuma: Bete ve Akumu arasındaki bir konuşmada, karşılarındaki kişinin hatıralarını okuyabildiği ve gözlerine bakarak birinin ruh türünü anlayabileceği doğrulandı. Muhtemelen bu, kurbanlarının en kötü korkularını nasıl öğrendiğinin cevabıdır.

  • Rejenerasyon: Mettaton, Bete ile savaşırken ona zarar verebilmişti. Fakat o NEFRET kullanmadan tüm yaralarını iyileştirebildi.

  • Hipersonik Hız: Tıpkı Undyne gibi, Betty de ışınlanıyormuş gibi görünmesini sağlayan hızlarda hareket edebilir.

  • Korku Mızrağı: Bete Noire kurbanlarını veya rakiplerini öldürmek için kullandığı ana silah ve mızrağıdır. Bu mızrağın ayrıca ek bir özelliği vardır bu mızrakla herhangi biri öldürüldüğünde ruhu parçalanmıyor ve canavarlar öldüğü zaman ölümden sonra canavar ruhları parçalanmaktadır fakat bu mızrak sayesinde ruhlar parçalanmıyor ve Bete Noire canavar ruhlarını bu şekilde ele geçirebiliyor.

  • Rhabdophobia (Sihir fobisi): Bu özel atak ile Bete Noire düşmanlarının büyüden yapılmış silahlarını kendi tarafına çekebilir ve kendi emrine alabilir, onlara karşı kullanabilir.

Ek olarak, Bete'nin fiziksel olarak oldukça güçlü olduğu - My Promise'te görüldüğü üzere tek, sıradan bir yumrukla bile bir duvara ağır hasar verebilir - bu da çok çevik ve atletik olduğunu gösteriyor.

Bilgiler Edit

  • Betty Amber'ın kim olduğunu biliyor.
  • Betty Gaster'ı bile yenebilir. Yani oyundaki en güçlü karakterdir.
  • Betty'nin ruhunun pembe olma nedeni pembe renginin masum olması ve izleyicileri hem de karakterleri kolayca kandırabilmesidir.
  • Eğer Betty'nin renklerini tersine çevirirseniz, Amber'ı görebilirsiniz. Aynı şey Amber içinde geçerli.
  • Camila neden Betty'nin Asriel'in ruhunu istediğini açıklamadı.
  • Betty "Bete" için bir takma addır.
  • Korku, Cesurluğun zıttıdır.
  • Betty güçlü bir saldırıdan dolayı yaralanabilir, ama onu hiç birşey yenemez.
  • Betty, Chara'yı yenince zaman çizelgesinin silineceğini biliyor, ama bunu umursamıyor.
  • Betty aslında kullandığı vücudundan ayrılma yeteneğine sahip olacaktı, ama Camila bu fikirden vazgeçti.
  • Betty, Bete Noire büyüsü yapılan ilk kişi değildi. Ondan önce biri daha vardı.
  • Betty NEFRET tarafından kullanılırken saçı pembe olunca, bu Rhabdophobia yapacağı anlamına gelmez. Bu korktuğu anlamına gelir.
  • Betty'nin %100'ünü şimdilik görmedik.
  • My Sunshine bölümünün başında, Betty Toriel'i ve öğrencileri izliyordu.